L´Institut Català de la Salut -ICS- ha implantat un telèfon únic per a la programació de visites als centres de salut. La intenció de l´ICS és arribar a finals d´any amb la situació que el 93% dels ciutadans ja puguin demanar visita amb el metge de família i el pediatre a través d´un centre de trucades. Actualment, l´ICS té assignada una població de 5.742.549 habitants. Aquests ciutadans són atesos pels 273 equips d´atenció primària de l´organització i poden demanar visita al centre de salut per telèfon, per Internet o bé desplaçant-se al mateix centre. Una enquesta de la Divisió d´Atenció Primària ha mostrat que un 80% d´usuaris de l´ICS estan descontents pel temps d´espera per ser atesos quan hi truquen. Per resoldre aquesta qüestió i millorar l´accessibilitat dels ciutadans als serveis d´atenció primària, l´ICS ha posat en marxa un projecte d´implantació d´un telèfon únic per a la programació de visites als centres de salut de tot Catalunya. Aquest telèfon és el de Sanitat Respon, el 902 111 444.Aquesta central de trucades permet concertar o canviar una visita al metge de família o el pediatre durant les 24 hores del dia i els 365 dies de l´any des de qualsevol punt del territori. Properament, els usuaris també podran programar-se una visita amb els professionals d´infermeria, odontologia i treball social. L´experiència es va iniciar com a prova pilot al gener al districte de Nou Barris de Barcelona. Progressivament, la programació a través de les línies de Sanitat Respon s´ha anat implantant a altres zones de Barcelona ciutat, Tarragona i el Vallès Oriental.L´objectiu és que a finals del 2005, el 93% d´usuaris puguin demanar visita amb el metge de família o el pediatre de forma ràpida a través d´un centre de trucades. Segons les previsions, un 60% ho farà a través del telèfon de Sanitat Respon i el 33% restant ho continuarà fent a través de centres de trucades propis.